loading...
ادبیات نو رسیده و ماندگار
سایه ابن مسعود بازدید : 2 شنبه 14 دی 1392 نظرات (1)
 

سهراب سپهری شاعر و نقاش معاصر ایران

 سهراب سپهری در تاریخ پانزدهم مهر ماه 1307 در خانواده ای که اهل شعر، نقاشی، منبت کاری و دیگر رشته های هنری بود، زاده شد. کودکی و نوجوانی او به مطالعه، بازی در طبیعت، شکار و نواختن موسیقی گذشت. سهراب تا پانزده سالگی خود را در شهر کاشان گذراند و در نقاشی ها و اشعار او تاثیر این دوران و تاثیر طبیعت و گیاهان را می بینیم. سهراب سپهری شعر صدای پای آب را با الهام از قریه "چنار" واقع در حد واسط کاشان و مشهد اردهال سرود و دهکده زیبای "گلستانه" واقع در اطراف کاشان الهام بخش او در سرودن شعر گلستانه شد. در 13 اردیبهشت 1359 در تهران درگذشت.

از مجموعه ی ما هيچ، ما نگاه

ای شور، ای قديم

صبح

شوری ابعاد عید

ذائقه را سایه کرد.

عکس من افتاد در مساحت تقویم:

در خم آن کودکانه های مورب،

روی سرازیری فراغت یک عید

داد زدم:

« به، چه هوایی! »

در ریه هایم وضوح بال تمام پرنده های جهان بود.

آن روز

آب، چه تر بود!

باد به شکل لجاجت متواری بود.

من همه ء مشق های هندسی ام را

 روی زمین چیده بودم.

آن روز

چند مثلث در آب

غرق شدند.

من

گیج شدم.

جست زدم روی کوه نقشه ء جغرافی:

« آی، هلیکوپتر نجات! »

حیف:

طرح دهان در عبور باد بهم ریخت.

 

ای وزش شور، ای شدیدترین شکل!

سایه ء لیوان آب را

تا عطش این صداقت متلاشی

راهنمایی کن.

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط کسب درآمد عالی از سایت یا وبلاگ در تاریخ 1392/10/14 و 19:11 دقیقه ارسال شده است

سلام . دوست عزیز .
ماشااله با این همه بازدیدی که سايتت داره می تونی حسابی ازش پول در بیاری .
کاری که خودم دارم انجام میدم و خداییش راضی هستم .
سایتی بهت معرفی می کنم که خودم هم دارم استفاده می کنم فقط کافیه ثبت نام کنی و نیم ساعت کدش رو توی وبلاگت بزاری اگه راضیت نکرد سریعا کد رو بردار ولی مطمئن باش مثله خود من مشتری دائمی این سایت می شی .
کافیه وارد این آدرس بشی :
http://lipop.ir/ref:21
و ثبت نام کنی و کدش رو بزاری توی سایتت اون وقت بعد از چند روز که حسابت به پنج هزار تومن رسید درخواست برداشت بده و همون روز پولت رو توی حساب بانکیت تحویل بگیر .
دوست عزیز توی این دوره زمونه که هزینه های زندگی زیاده نباید شانس پول درآوردن راحت و بی دردسر رو از دست داد .
فقط نیم ساعت امتحانش کن و خوشت نیومد دیگه استفاده نکن .
پاسخ : ممنونم لازم نیس


کد امنیتی رفرش
درباره ما
این سایت ساخته شده برای ادمایی هستند که احتیاج به اطلاعات دارند با تشکر!!
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    کدوم یک از اثار زیر اثار محمد غزالی است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 40
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 12
  • بازدید ماه : 12
  • بازدید سال : 34
  • بازدید کلی : 376
  • کدهای اختصاصی

    کد تغییر شکل موس